+48 605 745 621

zadzwoń teraz

tederyk@vp.pl

napisz do nas

80-209 Chwaszczyno

ul. Mickiewicza 63 

PIASKOWY III

Jeep XJ 1987 rok 4.0 L ze skrzynią manualną. Najpiękniejsze auto ze wszystkich, które posiadałem. Piaskowy III przeszedł też najwięcej przeróbek i modyfikacji w okresie kiedy był moim autem. Przyjechał do mnie z Angli ale fabrycznie z kierownicą po lewej stronie – import z Kanady. Gdy go kupiłem miał wyjątkowo mały przebieg 120 tyś km. Blacharsko i technicznie był w bardzo dobrym stanie. Poprzednia właścicielka posiadała go od nowości i według dokumentów używała sporadycznie. Mój projekt na niego nigdy nie przewidywał  wymagających rajdów  przeprawowych a bardziej spotkania integracyjne z elementami lekkiego off-roadu.

Początkowe przeróbki opierały się na zmianie koloru z białego na pomarańczowy, zamontowaniu mostów z przełożeniami 4,11 – tylnego Chrysler 8,25, założeniu LPG, snorkela, filtra simoty, tłumiku Flowmaster 44, stalowego zderzaka na przód i tył, przeniesieniu alternatora wyżej oraz konserwacji podwozia i profili zamkniętych. Tak przygotowany Piaskowy III służył mi 2 lata na codzienne dojazdy do pracy i jako auto rodzinne. Ten 27 letni zabytek przez cały czas sprawował się idealnie i bezawaryjnie.

Po tym okresie wpadł mi do głowy plan projektu całkowitej przebudowy zawieszenia i układu kierowniczego.

Jeepek dostał 12,5” liftu, zmienione resory na sprężyny z tyłu, długie wahacze, wzmocnione panhardy oraz całkowicie nowe drążki kierownicze o zwiększonej możliwości ruchu dół-góra. Całe zawieszenie zestrojone do dużych możliwości krzyżowania się mostów. Niestety wysoki lift i takie ustawienie zawieszenia miało negatywny wpływ na jazdę po asfalcie. Dodatkowo opony 35” z szerokimi felgami 10” o Et –50 pogłębiały problem pływania auta po drodze. Pomimo opuszczenia Piaskowego III do 10” liftu i utwardzenia zawieszenia do samego sprzedania nie udało mi się zwalczyć problemów poruszania się po asfalcie. Na drogach gruntowych było o niebo lepiej.

Oprócz tego pomalowałem dolna połowę karoserii masą plastyczną Raptor. Powłoka ta jest wyjątkowo odporna na uszkodzenia co dodatkowo ochrania części karoserii.

W tym okresie zmieniłem też układ chłodzenia z nadciśnieniowego Renixa na podciśnieniowy system Moparowski. Zrobiłem szczegółowy przegląd wszystkich podzespołów Jeepa, założyłem do reduktora SYE oraz tylny wał z kompensacją. Niestety z powodu problemów w warsztacie musiałem sprzedać ten piękny samochód.

brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak
brak

Profesjonalny serwis i naprawa samochodów 4x4. Nasza specjalność to samochody terenowe marki JEEP. Oferujemy kompleksowe modyfikacje offroad, nietypowe projekty, fachowe doradztwo.

Kontakt